Ana içeriğe atla

8. Gelişim Günleri - Benlik


8. Gelişim Günleri kapsamında ilk oturumumuzda Psikiyatrist Dr. İbrahim Bilgen “Nedir Bu Benlik Hissi” başlığıyla bizlerleydi. Kabul ve adanmışlık terapisinin kaygı üzerinde olan büyük etkisinden bahsetti. İnsanda duygu, düşünce, izi yok olmadığından ; kötü düşünce iyiye, iyi düşünce de kötüye dönüştürülmeye çalışılmamalıdır. Çünkü zihnimiz her zaman durdurulamayacak şekilde yorumda bulunur. Kabul ve adanmışlık terapisi sadece ‘insan’a esneklik kazandırarak rahatlamayı sağlar. ACT dil kavramıyla başlamış bir davranışçı terapidir. Düşünce, duygu, hissi yok etmeye değil yönetmeye çalışır. Zihin insanın zayıf olduğu yeri bilir ve o noktaya oynar bu durumda bizim yapmamız gereken geleni karşılayabilmeyi öğrenmektir. ACT en fazla bu yönde çalışır. Düşünceyi yok etmeyi değil yönetmeyi öğrenmeliyiz ve zihin çok kolay öğrenir. Psikolojik rahatsızlık kısmı bu fikirlerin yönetilememesi veya yok edilmeye çalışılmasından kaynaklanır. Kaygılanmamalıyım diyen zihnin ilk yapacağı şey kaygılanmaktır.Bu düşünceler yönetilmezse füzyonlaşır ve kimliğimizin bir parçası haline gelir.Öyle olmasak bile öyle zannetmeye başlarız diyerek konuşmasını tamamladı.

İkinci oturumumuzda, “Sahici Kendilik Yolculuğu, Benlik İnşası” başlığıyla Uzm. Dr. Tahir Özakkaş bizlerle birlikteydi. İntrojekten idontefact ‘e yolculuğumuz bakış yaptığımız bu oturumda biz nasıl biz oluyoruz onu konuştuk. Gerçek kendilik ve sahte kendilik kapsamında insanı işledik.

Etkinliğimizin üçüncü oturumunda Psikiyatrist Dr. Cem Mumcu ile interaktif bir sohbet gerçekleştirdik.

Gelişim Günleri'nin ikinci gününde yaptığı atölyelerle sekiz hocamız bize eşlik etti. Psikolog Psikodramist Ezgi Başaran "Grup Terapilerinin İyileştirici Etkileri ve İlişki Ağlarımız" atölyesiyle bizlerle birlikteydi.

Uzm. Psikolog Filiz Kaya Ataklı "Mutlu İlişkilerin Formülü" adlı atölyesiyle bize eşlik etti.

Psikodramist Asena Yurtsever "Sanat Psikodraması: Renkler, Semboller, Hareket ve Dönüşüm" adlı atölyesiyle bize katkıda bulundu.

Uzm. Engin Büyüköksüz "Ben Bende Benimle Beraber" adlı kabul ve kararlılık atölyesiyle bizlerle birlikteydi. Bazen bir sorun bizi çok rahatsız ettiğinde ondan kurtulmak istiyoruz. Bir an düşünüp bu sorunun kiminle alakalı olduğunu bulmalıyız. Kendimizle, sevdiklerimizle, çevremizle, ülkemizle alakalı olabilir. O sorunu kaldırıp atmak bu soruna sebep olanı da atmak demek. Peki kim bundan kolaylıkla vazgeçebilir?

Uzm. Psikolog Bilge Kol "Sadece Geçmişin Değil, Bugünün ve Yarının Derdi: Tamamlanmamış İşler ve Gestalt Terapi Yaklaşımı" atölyesiyle bizlerleydi.

Dr. Mahir Yeşildal "Bir Zamanlar Anadolu'da" film analiziyle bize eşlik etti. Filmdeki en ince göndermeleri, perdenin arkasından hissetirilmek isteneni bize göstererek farklı bir bakış açısı geliştirmemize yardımcı oldu. Çoğunluğu karanlıkta geçen ve birkaç sahne hariç sadece erkek oyuncuların yer aldığı film gayet ilgi çekici. "Bir Zamanlar Anadolu'da"yı herkese öneririz.

Psikodramist Fulya Kurter Musnitsky "Dans ve Hareket Terapisiyle Tanışma" bize katkıda bulundu.

Uzm. Psikolojik Danışman Özkan Kenarlı "Logoterapi ve Varoluşculuk" atölyesiyle bizlere eşlik  etti.Bizlere varoluşçu yaklaşımın temel prensiplerini anlatarak, yaşamımızda kendimize sormamız gereken bazı sorularla bizi yüzleştirdi.
İki gün boyunca bizlerle olan hocalarımıza ve siz dinleyicilerimize çok teşekkür ediyoruz. Diğer etkinliklerde görüşmek üzere :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süpermen'i Beklerken (Waiting for 'Superman') Film Analizi

Waiting for  Superman sadece The Flaming Lips grubunun bir şarkısı değil. Aynı zamanda Amerikan eğitim sistemine eleştirel bir perspektiften bakan, ülke içerisindeki bireylerin okuma yazma oranlarını, eyaletlere göre başarılarını ele alan belgesel niteliğinde bir film. Filmi inovatif eğitimi de düşünerek yorumlayabilmek mümkün. Akademi ödüllü filmin yönetmeni Davis Guggenheim, düşük performanslı kent okullarını ‘bırakma fabrikaları’ olarak tanımlıyor ve bu kent okullara yönelik birtakım çözüm önerileri sunuyor. Film, devlet okulu sistemi içerisinde devam eden beş öğrenciyi konu alıyor. Eğitim sistemini iyileştirme adına eğitim reformcularının sunduğu çözümler filme gerçeklilik ve yararlılık katmasının yanı sıra günümüzün ilerleyen teknolojisi de düşünüldüğünde çözüm önerilerine birkaç şey daha ekleyebiliriz,  şöyle ki : Eğitimde teknolojiyi mutlaka bir amaç etrafında verimlice kullanabilmeli ve bu amacın kesinlikle öğrenci üzerinde işlevselliği de olabilmeli. Teknoloji

7.Koğuş Film Analizi

7. KOĞUŞTAKİ MUCİZE Hepimizin merakla beklediği 7. Koğuştaki Mucize nihayet geçtiğimiz haftalarda vizyona girdi. Başrollerinde Aras Bulut İynemli, Deniz Baysal, Sarp Akkaya gibi isimlerin bulunduğu ve Mehmet Ada Öztekin yönetmenliğindeki filmi izlerken gözyaşlarımıza hakim olabilmek neredeyse hepimiz için imkansızdı. Henüz izleme fırsatını bulamamış okuyucularımız için de kısa özetlerle birlikte filmi karakter analizleri ve sosyal psikoloji bağlamında ele almak isteriz : Filmimiz, 7 yaşındaki kızı, Ova ile aynı zeka yaşına sahip olan Memo’nun haksızlıklarla mücadelesini, zihinsel yetersizliklerine rağmen evladı için her şeyi yapan bir baba oluşunu gözler önüne seriyor. Memo, bir gün koyunları otlatmaya çıkardığında başına hayatının dönüm noktası olabilecek bir talihsizlik gelir. Sözü geçer bir komutanın kızı oyun esnasında tehlikeli yerlere tırmanır ve Memo kıza gitmemesi için uyarılarda bulunurken, Ova ile aynı yaşlardaki küçük kız uçurumdan düşüp can verir. Bu esnada olay y

Seyahat Üzerine Bir Röportaj

Okulumuzun kıymetli hocalarından Dr. Mustafa Otrar ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Öncelikle kendisini kısaca tanıyalım; 1971 Eskişehir (Merkez) doğumludur. İlkokulu (1982), ortaöğrenimini (1989) Eskişehir’de tamamladı. Aynı yıl girdiği Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı’ndan mezun oldu (1993). Rehber Öğretmen olarak Bingöl ve İstanbul’da görev yaptı. 1995 yılında Araştırma Görevlisi olarak Marmara Üniversitesi’ne göreve başladı. 1997 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Eğitimde Psikolojik Hizmetler alanında yüksek lisansını tamamladı. Ocak 2006’da Doktora eğitimini tamamlayan Mustafa OTRAR, halen Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Başkanı olarak çalışmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır. Genel olarak seyahatin hayatınızdaki yeri, ruh halinize etkisi nedir?  Hayatımdaki yerinden baş