Ana içeriğe atla

"ÜNİVERSİTE HAYATINDA STAJ YAPMAK" VE "ERASMUS YAPMAK"

 


Psikoloji ve gelişim kulübü olarak düzenlediğimiz VII. Kariyer Günleri-Mezunlar konuşuyor etkinliğimizin ilk gününde “Üniversitede staj yapmak”  ve “Erasmus yapmak” konularını konuştuk. İki etkinliğimizin de özetini, yayını kaçıranlar için paylaşıyoruz. Herkese iyi okumalar dileriz!

1.Oturum: Öğretim Görevlisi Sümeyye Yücel-Üniversite Hayatında Staj Yapmak

  Akademik anlamda iyi ilerlemenin yanı sıra uygulama alanıyla ilgili girişimlerde bulunmak da bir hayli önemlidir. Peki hangi sınıfta stajlara başlayabiliriz sorusunu cevaplayacak olursak, yalnızca 4. Sınıfta değil ilk sınıftan itibaren pek çok imkanımız olduğunu hatırlamalıyız.

  Peki sadece okuldaki zorunlu staj için bize ayrılan zaman diliminde yaptığımız stajın bizlere yeterli olmayacağını düşünüyorsak ne yapmalıyız? Gönüllü stajyerlik fırsatlarını nasıl değerlendirmeliyiz? Yaşamın pek çok alanında performans göstermem gereken dönemdeyken eğitim ve gelecekteki meslek hayatımla ilgili neler yapabilirim? Gibi soruların cevabı ise her birimiz için farklıdır. Kendimizi iyi tanımak, içsel sorgulamalarımızı yaparak eksiklerimizi veya ne gerçekten ne istediğimizi fark etmek önemlidir. Bu konuda ise küçük çember örneği bizlere yardımcı olabilir. Öncelikle ne istediğine karar vererek gözü kulağı açmak, önümüze çıkan fırsatları değerlendirmek önemlidir. başvurularımız için gereken cesareti yakaladıktan sonra olumsuz geri dönüş aldığımızda yılmamak ve yeniden denemek bizleri en sonunda istediğimiz yere götürecektir.

  Peki staj bizlere ne kazandırır? Uzmanlarla tanışma fırsatı yakalarız. Sahadaki danışmanlarla tanışmak alacağımız eğitimler, yapacağımız başvurular için önemlidir. Gözlemler yaparak hangi gruplarla çalışıp çalışamayacağımızın kararını verebiliriz, meslek hayatını biraz da olsa deneyimleyebilme şansını yakalarız.

Sümeyye Yücel hocamıza bizlerle tecrübelerini paylaştığı ve faydalı bilgiler verdiği için çok teşekkür ederiz!

2.Oturum: Uzm. Psk. Danışman Yağmur Kalkıcı- Erasmus Yapmak

Erasmus’a gitmek için ne yapmalıyız? Hangi yollardan geçmeliyiz? Nasıl gidebiliriz?

  Öncelikle bir yabancı dil sınavına girmemiz gereklidir. Daha sonra dil sınavını başarıyla tamamladığımız takdirde başvuru formunu doldurarak gitmek istediğimiz üniversiteden kabul mektubu bekliyoruz. Kabul mektubunu aldıktan sonra okuduğumuz okuldaki derslerin diğer okuldaki eşdeğerlik belgesine ve öğrenim anlaşmasına uyup uymadığını kontrol ettirmek gereklidir. Okulla alakalı bir sorun çıkmazsa vize- pasaport ve uçak bileti işlemleriyle gidişimizi kesinleştiririz. Son olarak ise oraya gitmeden araştırmalar yaparak kalacak yer arayışına girmek önemlidir.

Erasmus bana ne kazandırdı?

  4 ülke ve 10 şehir tanıma fırsatı yakaladım. Yabancı dil ve uluslararası makale okuyabilme alanında geliştim. Bu da yüksek lisans için önümü açtı. Kültürel farkındalık kazandım. Uluslararası arkadaşlıklar kurdum. Özgüven kazandım. Yapabileceklerimin sınırlarını fark ettim. Tecrübe kazandım. Okul ortamında farklı öğrenme ve öğretmen metodlarıyla tanıştım. Yabancı öğrencilerle onların dilinde konuşabilme daha fazla etkileşim kurabilme yeteneğim gelişti. Son olarak ise akademik hayatım sona erdiğinde özgeçmişime katkı sağladı.

Uzman Psikolojik Danışman Yağmur Kalkıcı’ ya bizlerle deneyimlerini ve kazanımlarını paylaştığı için çok teşekkür ederiz!

Sonraki etkinliklerimizde görüşmek üzere!

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Süpermen'i Beklerken (Waiting for 'Superman') Film Analizi

Waiting for  Superman sadece The Flaming Lips grubunun bir şarkısı değil. Aynı zamanda Amerikan eğitim sistemine eleştirel bir perspektiften bakan, ülke içerisindeki bireylerin okuma yazma oranlarını, eyaletlere göre başarılarını ele alan belgesel niteliğinde bir film. Filmi inovatif eğitimi de düşünerek yorumlayabilmek mümkün. Akademi ödüllü filmin yönetmeni Davis Guggenheim, düşük performanslı kent okullarını ‘bırakma fabrikaları’ olarak tanımlıyor ve bu kent okullara yönelik birtakım çözüm önerileri sunuyor. Film, devlet okulu sistemi içerisinde devam eden beş öğrenciyi konu alıyor. Eğitim sistemini iyileştirme adına eğitim reformcularının sunduğu çözümler filme gerçeklilik ve yararlılık katmasının yanı sıra günümüzün ilerleyen teknolojisi de düşünüldüğünde çözüm önerilerine birkaç şey daha ekleyebiliriz,  şöyle ki : Eğitimde teknolojiyi mutlaka bir amaç etrafında verimlice kullanabilmeli ve bu amacın kesinlikle öğrenci üzerinde işlevselliği de olabilme...

7.Koğuş Film Analizi

7. KOĞUŞTAKİ MUCİZE Hepimizin merakla beklediği 7. Koğuştaki Mucize nihayet geçtiğimiz haftalarda vizyona girdi. Başrollerinde Aras Bulut İynemli, Deniz Baysal, Sarp Akkaya gibi isimlerin bulunduğu ve Mehmet Ada Öztekin yönetmenliğindeki filmi izlerken gözyaşlarımıza hakim olabilmek neredeyse hepimiz için imkansızdı. Henüz izleme fırsatını bulamamış okuyucularımız için de kısa özetlerle birlikte filmi karakter analizleri ve sosyal psikoloji bağlamında ele almak isteriz : Filmimiz, 7 yaşındaki kızı, Ova ile aynı zeka yaşına sahip olan Memo’nun haksızlıklarla mücadelesini, zihinsel yetersizliklerine rağmen evladı için her şeyi yapan bir baba oluşunu gözler önüne seriyor. Memo, bir gün koyunları otlatmaya çıkardığında başına hayatının dönüm noktası olabilecek bir talihsizlik gelir. Sözü geçer bir komutanın kızı oyun esnasında tehlikeli yerlere tırmanır ve Memo kıza gitmemesi için uyarılarda bulunurken, Ova ile aynı yaşlardaki küçük kız uçurumdan düşüp can verir. Bu esnada olay y...

Seyahat Üzerine Bir Röportaj

Okulumuzun kıymetli hocalarından Dr. Mustafa Otrar ile keyifli bir röportaj gerçekleştirdik. Öncelikle kendisini kısaca tanıyalım; 1971 Eskişehir (Merkez) doğumludur. İlkokulu (1982), ortaöğrenimini (1989) Eskişehir’de tamamladı. Aynı yıl girdiği Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Psikolojik Danışma ve Rehberlik Lisans Programı’ndan mezun oldu (1993). Rehber Öğretmen olarak Bingöl ve İstanbul’da görev yaptı. 1995 yılında Araştırma Görevlisi olarak Marmara Üniversitesi’ne göreve başladı. 1997 yılında Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Eğitimde Psikolojik Hizmetler alanında yüksek lisansını tamamladı. Ocak 2006’da Doktora eğitimini tamamlayan Mustafa OTRAR, halen Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Başkanı olarak çalışmaktadır. Evli ve iki çocuk babasıdır. Genel olarak seyahatin hayatınızdaki yeri, ruh halinize etkisi nedir?  Hayatımdaki yerinden...